Kontakt - Gospodarowanie Odpadami
W związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, od 1 lipca 2013 r. władze samorządowe zostały zobligowane do zorganizowania systemu odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Rada Miejska w Głubczycach podjęła w związku z tym kilka ważnych uchwał dotyczących nowego systemu gospodarowania odpadami. Określają one m.in.: terminy, częstotliwość i tryb dokonywania opłat za śmieci oraz ich stawki, jak również sposób świadczenia usług w zakresie odbioru odpadów oraz regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Głubczyce (Utrzymanie czystości i porządku w gminie > Akty Prawne - Prawo Lokalne i Krajowe).
Nowy system gospodarowania odpadami na terenie Gminy Głubczyce obejmuje tylko właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych tj. prowadzących działalność gospodarczą muszą indywidualnie zawrzeć umowę na odbiór odpadów komunalnych z firmą posiadającą wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Głubczyce.
Rejestr dostępny jest na stronie internetowej tut. Urzędu www.bip.glubczyce.pl w zakładce Ochrona środowiska > Działalność regulowana.
Właściciel nieruchomości ma obowiązek:
- zaopatrzyć nieruchomość w pojemnik na odpady i utrzymywać go w należytej czystości;
- selektywnie zbierać odpady komunalne, zgodnie z zasadami zawartymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Głubczyce;
- ponosić od 1 lipca 2013 r. na rzecz Gminy Głubczyce opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Deklarację można pobrać :
1. w Urzędzie Miejskim w Głubczycach ul. Niepodległości 14, pokój nr 15;
2. ze strony internetowej: www.glubczyce.pl.→ Utrzymanie czystości i porządku w gminie > Deklaracja DO-1 - do pobrania;
3. u swojego zarządcy nieruchomości wspólnej.
Deklarację można złożyć:
1) osobiście w Urzędzie Miejskim w Głubczycach ul. Niepodległości 14, pokój nr 15 lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Głubczycach ul. Niepodległości 14, 48-100 Głubczyce;
2) w przypadku właścicieli, współwłaścicieli, najemców, dzierżawców, użytkowników wieczystych lokali w zabudowie wielorodzinnej, deklaracje składa zarządca lub inny podmiot władający nieruchomością.
W przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Burmistrz Głubczyc określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Złożona deklaracja jest podstawą do uiszczania na rzecz Gminy Głubczyce opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Opłaty będą wnoszone za dany miesiąc do ostatniego dnia każdego miesiąca w kasie Urzędu Miejskiego, na indywidualny rachunek klienta lub u sołtysa - inkasenta, na terenie wiejskim.
Z ponoszonych przez właścicieli nieruchomości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Głubczyce pokrywać będzie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, obejmujące:
- koszt odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
- koszt utworzenia i prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- koszt obsługi administracyjnej systemu.
W ramach wnoszonej przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami odbierana jest każda ilość odpadów komunalnych.
Zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach spowodowała między innymi, że województwo opolskie zostało podzielone na 4 regiony. Gmina Głubczyce została wpisana do południowo - wschodniego regionu gospodarki odpadami komunalnymi.
*-Prezentacja „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Opolskiego” Opole - Manfred Grabelus, Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska UMWO Opole, 02.10.2012r.
Urząd Miejski w Głubczycach
Wydział Komunalno-Inwestycyjny
Gospodarowanie odpadami
ul. Niepodległości 14, 48-100 Głubczyce
pokój nr 15
077 485 30 21 wew. 231
email:
Data modyfikacji: 12-08-2020 11:41